Kik is vagyunk, mióta létezünk?


A HOSZA SPEED KFT 2010-ben alakult, Dányban, a jelenlegi székhely 2012-ben lett bejegyezve 2243 Kókán. Homonnai György ügyvezető egy személyben az ügyvezető igazgató és a tulajdonos is, így a HOSZA SPEED KFT 100% magyar tulajdonban lévő vállalkozás.

Az ügyvezető a 2008-es válság csúcsán fogott bele a vállalkozásba, amikor mindenki bezárt, leépített. Remekül látta meg a lehetőséget -az akkor még a hazai árufuvározásban még ördögtől valónak gondolt- nemzetközi furarozásban és ennek is az expressz verzójában. 1 db 7,5t autóval indult a vállalkozás és mikor a kft létrejött még  két furgonnal gyarapodott a flotta.

 

Tovább is van, mondjam még? :)

Telt múlt az idő, még két furgi, aztán mégegy, ebbe az irányba indult el a fejlesztés, ekkor már dübörgött a válság után a gazdaság, de valahogy az látszott hogy a fuvarozó szegmens mesterégesen van felpörgetve . Aztán érezni lehetett, hogy nem tart örökké a 10-20 kg-os csomagokkal rohangálás európa szerte.

Munka volt, köszönhetően az ügyvezetőnk jó kommunikációs kézségének, és annak, hogy azt vallja, az üzletben az adott szó és a kézfogás szent. Ekkor még dübörgött az autóipar, munkáink 90% autóipari "sonderfahrt" volt. Fejleszteni kellett, ezt követelte a piac, ezt követelték a megbízók. Fejlesszünk, de merre, milyen irányba, ki lát a jövőbe, mit kíván a piac néhány év múlva?

Döntés született, ne a furgonokba, hanem a "nagy" 7,5t autók irányába menjük. Na de nem is olyan egyszerű ez, nehezebb "Cés" sofőrt találni mint furgonost és nehezebb megfelelni a nemzetközi előírásoknak, mely az Unió ellenére minden országban más és más és, szinte bűnözőként tekintenek a kelet európai autókra. De mindegy is, jöttek a 7,5t autók szépen lassan, akkor még fülig ért a szánk és a sofőröké is ha sikerült egy 8-10 éves Ategót venni, ami "nagy" fülkés volt. -Ó azok a régi szép idők. :)

2015  Eddig a székhely előtt parkoltunk, a székhely volt a telephely is, kezdtük kinőni, ezt éreztük,  nagyon sok éjjszakai indulás érkezés volt, nem szerettünk volna a lakóövezetben a lakosság bizalmával visszaélni és kaptunk kritikát is egy helyi Önkormányzati képviselőtől, miszerint: "Kamionok parkolnak a falu közepén", nos ezek 7,5t autók voltak egy faluszéli kisutcában, de mindegy mennünk kellet. Telephely vásárlásról álmodni sem mertünk, nem is találtunk a környékben alkalmas területet és anyagilag sem tartott ott a cég, minden pénz a flotta növelésére kellett. Viszont találtunk egy bérleményt ami bizotnságos volt, elfértünk rajta, elősször csak a parkolás volt ott, majd az irodát is kiköltöztettük, ezt egy óriási lépésnek tartottuk akkor és most is a cég életében. Ugyanezen évben a cég első új autója is megérkezett, egy Renault Master képében, drága jó Sanyikánk kapta, a valaha volt legjobb furgonos sofőrünk, ez ismét egy hatalmas ugrás gondoltuk, ÚJ AUTÓ, együtt sírtunk együtt nevettünk. :)

2016 Hatalmas, tán a legnagyobb döntés született meg, nevezetesen, hogy kellene egy nyerges szerelvényt vásárolni, nekünk, a kisautós cégnek, ajjaj, fogalmunk se volt róla, tilalmak, útdíjak, tengelyterhelés, pótkocsi, súly és méretkorlátozások, XL Code, multilock meg miegymás, de végül is belevágtunk, soha nem felejtjük: AZ NOU087 volt, egy új DAF XF460 képében, óriásnak tűnt, 2 napig csak autóztunk vele szólóban akkora sikere volt, ekkor még nem goldolkodtunk több ilyen paripában, de fél év után rá kellett jönnünk, hogy egy kamion nem kamion, senki szóba se áll velünk, legalább kettő kell, és meg lett rendelve az NVY mindkét szerelvény 4 kezes járat volt még akkor mindkettő.

2017 a változás kora. Egy fagyos januári délutánon lerobbant egy ismeretlen fuvaros valahol Miskolc magasságában, kaptunk egy megbízást, hogy békázuk át az árut és szállítsuk el a megadott címre. Békánk volt, átrakólemez viszont nem, ezt kellett SOS beszerezni, ekkor mentünk át a HASZNOS Kft telephelyére, akik hulladékfém átvétellel foglalkoznak, itt ismertük meg Szeibel Norbert tulajdonost..... így indult a saját telephelyünk, az átrakólemez azóta is kabalaként van tisztelve. Saját telephely, végre, ömlött bele a pénz, hál' istennek munka volt gazdagon. Augusztusban sikerült használatba vennünk, hatalmas öröm és bódottá! Megrendeltük a következő nyergest ennek örömére és vettünk egy 18t DAF CF-et. A 7,5t munkák már érezhetően apadtak, ekkor lett eldöntve hogy megszabadulunk tőlük, csak nyerges és 18t maradhat.

2018 Elkeltek a 7,8t autók, jöttek a nyergesek, ekkorra váltunk "kamionos" céggé, közben a furgonok is el lettek adva, már csak 18t és nyergesek maradtak a flottában, az egyetlen Sprinter nyugdíjjazva lett, szaladgálós autó lett belőle, augusztusban ismét megtartottuk a családi napot, ami reményeink szerint hagyománnyá válik. A telephely szépítése, parkosítása is elkezdődött.

2019 Év végére 9 nyerges és 4 18t szerelvény járta az utakat, így már utőképes flottát alkotva. Ekkor már éreztük, hogy valami fog történni a gazdasággal, nem tudtuk mi, de valami rossz, valaminek történnie kell, óriási a túlkínálat a piacon, mindenki munkaerőhiánnyal küzd mégis vannak munkanélküliek, mindenki elégedetlenkedik, ennek változnia kell valahogy.

2020 Nem pont úgy ahogy gondoltuk, de megtörtént a baj, a COVID-19 vírus képében, Küzdöttünk a karanténba helyezett kollégák kiszabadításával, hiszen a sofőrre nem vonatkozik, de ez az állami szerveknek is új volt, senki nem tudta pontosan hogy mit csinál. Rettenetes mértékben apadtak a munkák, csökkentek a díjjak zártak be a gyárak, a logisztikák, leállt a DAF gyár is. A 18t autók április hónapban egy centit nem mentek, 6 sofőr ült otthon, 4 autó lízingjét kellett kigazdálkodnunk a nyomott díjjakból. Szerencsére a legnagyobb partnerünk nem engedte el a kezünket, volt munka a nyergesekre, bár nekünk is kellett megszorításokat eszközölni. Megszületett a döntés ebben az esetben is, nem megyünk bele a banki moratóriumba, ez a cég a válság alatt született, hátha mostani válság is pozitív hatással lesz ránk, egy kicsit bizakodás és egy kis babona is volt a gondolatainkban. A jelen: 2 vontatót és pótot is sikerült újra cserélnünk és egy új szerelvény állt hadrendbe az idén. Jelenleg "várjuk" a következő COVID hullámot, próbáljuk túlélni.  folyt. köv...

Ez az oldal a SPEEDPAGE weboldal készítővel készült